All betalning sker kontant eller med kort när besöket är klart.

Vi lämnar inte ut faktura, men kan hjälpa dig med finansieringen via Agriakortet.

Är ditt djur försäkrat?

Då kan vi hjälpa dig med att direktreglera kostnaderna med ditt försäkringsbolag, förutsatt att de överstiger din självrisk. En direktreglering innebär att räkningen skickas direkt till försäkringsbolaget, som reglerar kostnaden, och sedan meddelar oss vilken summa du som försäkringstagare skall stå för. Summan beror t.ex. på vad du har för självrisk och villkor i din försäkring.

En liten avgift tas ut i samband med direktreglering.

För att kunna hjälpa dig är det viktigt att du, när du registrerar dig i receptionen, meddelar vilket försäkringsbolag samt försäkringsnummer du har. I samband med en direktreglering förekommer det en viss väntetid.

Observera att det inte alltid går att direktreglera dina kostnader då varje sjukdomshistoria är unik. Detta kan ske om till exempel ditt djur har en reservation i försäkringen eller om försäkringen är relativt ny. Det finns även ett maxbelopp på försäkringen. Det är du som försäkringstagare som ska veta villkoren för din försäkring. Är du osäker – ta alltid kontakt med försäkringsbolaget innan ditt besök.

Skriv det du vill söka efter och tryck på Enter